Generhvervelse af kørekort

Hvis du har fået frakendt dit kørekort, så kan Måløv Trafikskole hjælpe dig med at få det generhvervet.

Er dit kørekort frakendt (ubetinget eller for en betinget periode), skal du møde op i borgerservice og medbringe:

• Udfyldt ansøgningsblanket (kan udleveres af Måløv Trafikskole)
  • Gyldigt pas eller sygesikringsbevis
  • Brev vedrørende frakendelsen, hvoraf det fremgår, inden for hvilket tidsrum du skal til kontrollerende prøve.

Har du fået ubetinget frakendelse af kørekortet på grund af spirituskørsel, skal du gennemgå et kursus i Alkohol og Trafik (AT), før du kan gå til teori- og køreprøve.

Kurser i Alkohol og Trafik afholdes af regionerne. Du kan læse mere om A/T-kurserne og kursusudbuddet nærmest dig, på deres hjemmeside www.atkursus.dk.

Pakke

Pakke indeholder, hvad der som regel skal til for at bestå en kontrollerende køreprøve.

Du skal ikke modtage undervisning på en køreskole, men kan forberede dig hjemme til den teoretiske prøve.

– Onlinekode til teoriundervisning.dk
– 2 lektioner á 45 minutter
– Kørsel på selve prøvedagen.

Pris inkl. Administration 3.000 kr.